Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/itrepair/floridebrasov.ro/produse.php on line 189
Flori de Brasov
Bine ai venit!
  • Program magazin
    • Luni - Vineri 9:00 - 19:00
    • Sambata 9:00 - 14:00
    • Duminica 9:00 - 14:00
  • Livrare Gratuita
    • in municipiul Brasov
    • pentru comenzi mai mari de 100 LEI
Cos de cumparaturi   0.00 LEI

...

Home

 
Cuvântul grec folosit în Noul Testament pentru botez este baptízein (βαπτίζειν) iar acesta înseamnă atât a cufunda cât și a scufunda. Pentru folosirea termenului cu acest sens în literatura greacă există nenumărate dovezi începând cu Platon (secolul 4 î. Hr.). În Septuaginta, traducerea greacă a Vechiului Testament, termenul baptízein (βαπτίζειν) apare doar de 4 ori. O singură dată IV Regi 5,14 se referă la scufundarea unui om în apă pentru o curățire rituală. Iosif Flaviu întrebuințează termenul baptismós (βαπτισμός) - Botez - în cadrul relatării sale despre Ioan Botezătorul [1]. Una din primele reprezentări ale botezului în arta creștină, Catacomba lui Calixtus (sec. al III-lea) Cuvântul Botez a fost puternic impregnat de tradiția creștină și de aceea este aproape permanent echivalat cu expresia botez creștin. Deoarece există și în alte religii ritualuri purificatoare cu apă trebuie ca termenul botez, să poată fi folosit doar cu prudență deosebită pentru curățirile sau spălările rituale cu apă din exteriorul creștinismului.[2] Forme precreștine Autorii Noului Testament pleacă de la supoziția că botezul este un fenomen cunoscut. Punctele de plecare ale practicii nou-testamentare sunt: Vechiul Testament Neeman, căpetenia oștirii regelui Siriei care era bolnav de lepră, s-a cufundat de șapte ori în apele Iordanului împlinind porunca proorocului Elisei pentru a-și vindeca boala și a recâștiga curăția trupească. (IV Regi 5, 1-16). Și proorocul David, autorul psalmilor, amintește atât de o curățire interioară de păcate prin stropirea cu isop cât și de o spălare a trupului care au ca efect direct, după cum lasă să se înțeleagă versetul 8 al psalmului 50, iertarea efectivă a păcatelor.